زمان جاری : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 4:52 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



nws آفلاین
کاربر عادی

ارسال‌ ها1
عضویت17 /3 /1397
پاسخ : 6 RE دانلود رايگان جديدترين ورژن آتس آپ جار 2.12.25

سئوی داخلی(onsitepage) چیست؟

از مهمترین مراحل یک پروسه سئوی وبسایت سئوی داخلی سایت می باشد سئوی داخلی یا onsitepage به مجموعه اقداماتی که مطابق با استانداردها و الگوریتم های گوگل در داخل سایت انجام می شود تا بتوان در نتایج گوگل رتبه های بالاتری را کسب کرد سئوی داخلی گفته می شود.

سئوی داخل سایت در واقع به موتورجستجوی گوگل کمک می کند که داخل وبسایت را بهتر پردازش کند و هدف از این کار خوانایی صفحات , راحتی کاربر و مفید بودن آن وبسایت برای کاربران می باشد.

اما نکته ی مهم دیگر این است که شما با کمک بهینه سازی داخل وبسایت با استفاده از کلمات کلیدی می توانید در نتایج جستجو کسب رتبه کنید و جایگاه بهتری را صاحب شوید.

تولید محتوای سایت:

از مهمترین عوامل سئوی داخلی سایت محتوای یک وبسایت می باشد محتوایی که نیاز مخاطب را برطرف کند باید محتوایی تولید و عرضه کنیم که تقاضا داشته باشد این محتوا می تواند شامل صفحه ای از ویکی پدیا,متن,صوت,تصویر و یا ویدئو باشد.

محتوا باید مرتبط با موضوع وبسایت ما باشد از دیدگاه بسیاری از کاربران اگر محتوایی مرتبط با نیاز آنها نباشد و نتواند نیاز آنها را برطرف کند نمی توانند آن را منتشر کنند یا به آن لینک بدهند همچنین موتورهای جستجو هم نمی توانند ترافیکی به وبسایت ارسال کنند

تگ عنوان(title tag):

اما دومین فاکتور سئوی داخلی تگ عنوان است که بسیار حائز اهمیت است چرا که اولین چیزی که یک کاربر در نتایج می بیند تگ عنوان می باشد و ماهیت صفحه یمورد نظر را برای شما روشن می کند و همچنین انتخاب عنوان خوب و جذاب می تواند کاربران را ترغیب به کلیک بر روی صفحه شما کنند.

url های سایت:

اما url های سایت هم باید در کنار سئوی داخل سایت یاری رسان پروسه سئوی سایت ما باشد url ها سلسه مراتب یک موضوع را در وبسایت ما نمایش می دهند پس بهینه کردن آنها کمک شایانی به درک بهتر موتورهای جستجو به موضوعات وبسایت ما می کند.

اهمیت url به این است که به درک نسبی به موتور جستجو از موضوع آن صفحه می دهند تا بتوانند کلماتی مترادف با موضوع شما را پیدا کنند و صفحات شما را به درستی در بانک اطلاعاتی خود دسته بندی و ایندکس کنند بنابراین بهتره از کلمات کلیدی هم در url ها استفاده شود تا موتورهای جستجو درک بهتری داشته باشند.

مثالی از یک url مناسب:

Example.com/blog/seo/onpage

در مثال بالا بعد از ادرس اصلی بخش بلاگ وبسایت را نشان می دهد و سپس دسته بندی seo و در نهایت به مطلب سئوی داخلی می رسد

مثالی از یک url بد: example.com/title/h34g58k

بر خلاف مثال اول این url سلسه مراتب وبسایت نوپاوب را نشان نمی دهددر واقع می توان گفت که این سایت مربوط به نوپاوب است ولی عنوان صفحه برای موتور جستجو مشخص نیست و ترکیبی از اعداد و حروف به کار برده شده که بسیار نامفهوم است.

تگ توضیحات(meta description):

این تگ html توصیفی کوتاه از محتویات صفحه را بیان می کند بصورت پاراگرافی کوتاه زیر لینک های آبی در نتایج جستجو قرار می گیرند در صورتی که ما تگ توضیحات را نداشته باشیم گوگل بخشی از متن صفحه را به عنوان توضیحی مختصر در صفحه نمایش می دهد.

طول تگ متای توضیحات می تواند بین ۵۰ تا ۳۰۰ کاراکتر باشد ولی گوگل تا اندازه ی مشخصی از توضیحات را نمایش می دهد کاربرد اصلی تگ توضیحات استفاده از توضیح مختصر مطلب داخل صفحه مورد نظرمان و ترغیب کاربران برای شانس بیشتر کلیک روی صفحه ی مورد نظراست.

کلمات کلیدی در محتوا:

گوشت وبسایت شما محتواست بنابراین باید محتوایی ایجاد کنید که کاربران خواهان ان باشند و ان را در گوگل جستجو کنند پس استفاده از کلمات کلیدی با ابزار keywordplanner گوگل می توانید کلماتی که حول مقاله ی شما هستند را پیدا کنید و به طور منطقی در عنوان, توضیحات و محتوای خود سایت بیاورید تا در نتایج جستجو ظاهر شوید.

تگalt یا متن جایگزین تصاویر:

اضافه کردن تگ alt به تصاویر در سئوی داخلی اولویت بالایی دارد و به درک یک تصویر برای فهم کاربران کمک زیادی می کند. همینطور موضوع صفحه و تصویر مربوط را به خزنده های موتور جستجو عنوان می کند تا راحت تر موضوع مطلب صفحه را متوجه شوند و ان را ایندکس کنند.

اگر زمانی تصویر نتواند به درستی بارگیری شود و نشان داده نشود متن جایگزین آن نمایش داده می شود و کاربر متوجه خواهد شد که تصویر در مورد چه چیزی بوده است.

این تگ ماهیت تصویر شما را برای کاربران و جستجوگر گوگل روشن می کند بهتر است زیاد از کلمات کلیدی در تگ alt استفاده نکنید و به طور مختصر توصیفی را بنویسید تا از دیدگاه الگوریتم های گوگل جریمه نشوید.

گ های عنوان H1 تا H6 :

اگر شما اخباری را در روزنامه ها خوانده باشید متوجه خواهد شد که تیترهای مهم با اندازه ی درشت و تیترهای کم اهمیت تر با اندازه های کوچک تر به نمایش درامده است .

اگر وبسایت خود را مانند روزنامه درنظر بگیرید مطالب صفحات شما همان مقالات هستند پس باید عنوان اصلی هر مطلب با تگ H1 نمایش داده شود و سرتیترهای کم اهمیت تر داخل متن با تگ های H2,H3,H4,H5 و H6 نشان داده شوند البته بهتره تا حداکثر تگ H4 در یک صفحه استفاده کنیم چون عنوان های با تگ های خیلی کوچک بی اهمیت تر خواهند شد.

لینکسازی داخلی:

در امر سئوی داخلی وبسایت از مواردی خیلی خیلی مهمی که باید به آن اشاره کرد لینکسازی داخلی است و بین صفحات وبسایت یک دامنه باید بصورت منطقی لینک درونی داده شود با این کار بصورت همزمان تمام صفخات وبسایت شما رشد می کنند و شما بخشی از اعتبار یک صفحه با ارزش را با یک صفحه یکدیگر با لینک سازی داخلی تقسیم می کنید بهتر است از انکرتکست (anchor text) برای پیوند به صفحات دیگر استفاده کنید.

لینک به منابع خارجی:

زمانی که شما مقاله ای را منتشر می کنید بهترین کار این است که به منابع خارجی لینک بدهید در نگاه اول شاید با خودتان فک کنید این چه کاریست سایت مقصد سود زیادی می برد اما شما هم به همان اندازه سود خواهید برد زیرا با لینک به منایع معتبر از منظر گوگل مقاله ی شما را مهم و معتبر می داند و به پروسه ی سئوی داخلی شما کمک می کند لینک به منابع خارجی مهرتاییدی بر معتبر بودن مقاله ی شماست.

نقشه سایت( sitemap.xml):

از شایع ترین تصورات غلط افراد این است که فکر می کنند نقشه سایت صفحات انها را ایندکس می کند در صورتی که این طور نیست و گوگل به نقشه سایت برای این مورد اهمیت نمی دهد در واقع نقشه سایت صفحات شما را فهرست بندی می کند و به هر کدام اولوییت می دهد که چه مدت یکبار بروزرسانی می شوند.

پنجشنبه 17 خرداد 1397 - 09:11
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش




پرش به انجمن :